Translate

sobota, 30 stycznia 2016

jak wydłużyć sukienkę


       Jak wydłużyć sukienkę? Wydaje się to dość proste pod warunkiem, że mamy odpowiedni zapas podwinięcia. Poproszono mnie o przedłużenie sukienki dzianinowej, która niestety takiego zapasu nie miała ale miała coś dodatkowego - szaliczek. Dało mi to możliwość jego wykorzystania. Zmierzyłam obwód dołu sukienki,  przycięłam szaliczek z zapasem na zszycie, obcięłam dłuższy brzeg szaliczka( ten szyty). Zszyłam ze sobą krótsze boki  pozostawiając go nadal złożonym następnie spięłam szpilkami i doszyłam na overlocku do dołu sukienki. Zapytacie dlaczego pozostawiłam ten element złożony? Ponieważ  samo szycie powoduje,  że coś się już na dole dzieje a dodatkowe szycia zaburzałyby estetykę. Tak jest czysto i wygląda jakby tak właśnie sobie wymyślił projektant.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz